Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-11, 15:51   #10950
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg ba legen min om en attest å legge ved selvangivelsen når den tid kommer (legen min skal øyenlikk ut i svangerskapspermisjon) på at jeg har diabetes 1 og pga insulinen ikke virker skikkelig (sannsynligvis en form for resistens ifølge Aker sykehus), så må jeg spise lavkarbo (må igjen presse meg til under fem karber pr.måltid).
Jeg fikk attesten, men da jeg kom hjem ser jeg at det er et søknadskjema om grunnstønad jeg har fått.
Noen som vet om man kan få grunnstønad pga diabetes og behov for lavkarbo? Hadde dere sendt inn søknaden eller bare lagt den ved selvangivelsen?

Du kan få grunnstønad dersom du har forhøya kostnada til mat pga dindiabetes. Det kan være litt vanskelig å få vedtak om, ettersom eneste matallergien du garantert får grunnstønad for er cøliaki.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that