Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-11, 16:08   #111
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarternes veietråd

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det som man også bør ta med inn i beregningen er at lavkarbodietter kommer bedre ut enn andre dietter i forhold hva man faktisk mister av kroppsvekt. Studier har vist at selv om man til tider kan gå ned like mye på en lavkaloridiett, så mister man mindre lean body mass (eller muskler, på godt norsk) på lavkarbo enn på lavkalori. Så se heller på det på den måten. Du går ned, og det er fett, ikke muskelmasse.

Og du, Hallgeirg, har jo gått ned sinnsyke 7,4 kilo på to uker. Det er på ingen måte representativt for de alle fleste. Du må regne med at det vil gå saktere etter hvert..... og gjør det ikke det vil du nok måtte slite med en del løshud. De som går ned mye vil jo det uansett, men om man ikke går ned så fort, så vil huden også få tid til å følge med litt bedre.

For å si det sånn.... jeg brukte vel rundt 8 uker på det du har gått ned på to, men så hadde jeg sikkert en del mindre å miste. Jeg gikk relativt jevnt og trutt ned 0,7 kg i uka i snitt, og var strålende fornøyd med det. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort for en som "bare" hadde rundt 12 kilo å gå ned (det skal også legges til at jeg gikk ned noen kilo før jeg starta på kuren også, så det totale vekttapet nå er rundt 18)

Joda jeg vet at det egentlig er ganske bra, men når jeg har nesten 40kg å gå ned så er det veldig greit at det kommer en del i begynnelsen.. regner med at det kommer til å gå saktere, men jeg har en veldig høy BMR på ca 1800 og prøver å få til 3-5 treningsøkter i uka, så alt ligger til rette for at det skal kunne gå ganske kjapt. En annen ting er jo også at menn generelt sett har lettere for å gå ned i vekt enn kvinner (uavhengi av hvor urettferdigt det er eller ikke )

men jeg må si at jeg liker stemningen på forumet her, dog jeg ser en tendens til at mange syns det er lettere å bare spør enn å ta et søk uansett.. syns alle virker veldig koselige.. og det er bra, for jeg merker selv at jeg blir motivert av å snakke med folk.

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat