Tråd: Nytt kjøkken
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-06, 20:25   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Nytt kjøkken

Dette her begynner å ligne på noe.. men ikke helt 100%
http://moreinterior.no/kjokken/kjokk...saga_eik_malt1

Vi skal ha det lyst og lettstelt, men ikke minimalistisk. Masse krummelurer er bare kriker og kroker hvor fett og søl samler seg. Min tid med tannbørstevask SKAL være over. Jeg har skrubba diverse kjøkken gjennom livet og jeg vil definitivt ikke ha sånne med hull her og profilerte lister der. Aldri mer! Men jeg vil ha det lunt samtidig. Koselig og personlig. Vanskelig å kombinere har jeg forstått.

Vi ligger helt i startgropa. Vi skal bygge om hele huset. Våre to etasjer og to etasjer til. De siste to skal vi heldigvis verken betale eller bestyre. Vi har ikke engang tegningene klare. Vet bare at kjøkkenet blir på 36 kvadratmeter. Stua på 48,4 kvadrat og to bad på rundt 12 kvad hver. Får endelig trimrom.. jippi! Badstue blir det også, dersom gubben får velge. 5 store soverom og et kontor. Og vaskerom, teknisk rom med sentralstøvsuger.. (jippi) pluss no bodgreier i kjelleren i tillegg. Masse plass! Deilig når en har bodd 5 stk på 80 kvadrat. Nå får vi bortimot 250-300 kvad totalt.

Skal med tida ta bilder av forvandlingen, men først må tegningene bli klare, priser innhentes, budsjett settes opp og lån innhentes.

Dette blir dyrt.. Det er det eneste vi vet med sikkerhet. Men fytte søren så spennende det er. Gleder meg som en liten unge.

Flotte tips dere har kommet med. Er så godt med litt hjelp fra andre som har vært/er i gang med oppussing. Det der med spesialbygd kjøkken innbiller jeg meg blir dyrt. Vi skal liksom gjøre om hele huset og kan derfor ikke bruke halve budsjettet på kjøkkenet alene. Vi må hive ut endel utslitte møbler også og det vil også koste en god del. Med så stort kjøkken som vi får kan nok spesialtilpassa kjøkkeninredning bli væl dyrt tro jeg.. Men skal ha det i bakhodet..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat