Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 19:06   #150
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?


Veldig informativ tråd! Jeg tror at insulinet er "synderen" når det gjelder plakk i årene. Har ingen som helst vitenskapelig bakgrunn annet en en bachelorgrad i samfunnsvitenskap og et halvt år på sykepleiehøgskolen som dreide seg om anatomi!

MEN ser man på samer, eskimoer og masaiene. Masaiene har aldri sett en fisk. De spiser bare kjøtt fra dyr, blod og melk. Grønnsaker er bare noen rotfrukter samenlignbart med potet..men veldig lite. De er høye, har BARE muskler, ikke fett... på kroppen. De har heller ikke den karakteristiske karbohydratmagen som folk som nesten utelukkende lever av karbohydrater, som feks forskjellige urbefolkninger på Pappa new Guinea. De er lave og har lite definerte muskler og stor mage.

Jeg har en teori om at kombinasjonen fett og for mye karbohydrater sammen med lite bevegelse gir skader i åreveggene....Men hvis man bare lever på karbohydrater eller bare lever på proteiner og fett får man ikke denne "reaksjonen" i kroppen.

Dette er kun en teori satt sammen av det jeg har erfart, det lille jeg har lært om anatomi og det jeg har lest i mitt grunnfag i sosialantropologi om andre kulturer og andre "spisevaner"...


__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat