Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 22:31   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Easy Life start 25.januar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er faktisk ikke helt sant. Det har mer å si hvordan maten er sammensatt enn hvor mange kalorier den inneholder.

Dette er jo ikke sant. En kcal er en kcal uansett hvordan den er sammensatt. Og kroppen forbruker kcal uansett.

Det som kanskje KAN diskuteres, men som veldig mange er uenig er om kroppen kanskje kan bruke litt mer energi på å bruke 1kcal når man er i ketose.

Men som sagt, de fleste studier peker på at om du er i underskudd av kcal uansett om du går lavkarbo eller lavkalori er vekttapet det samme.

Også finnes det så klart unntak, men hovedgrunnen til at lavkarbo fungerer så bra på mange er nok heller at du holder deg mett på fett enn karbo. Dermed synker kcal inntaket ditt også. Du får dessuten mer energi og derfor er det stor sjangse for at man rører litt mer på seg.

Dette har jeg merket selv. Så fort jeg ikke spiser lavkarbo er sofaen bedre enn når jeg går på lavkarbo. Dessuten spiser jeg nok en del mindre på lavkarbo selv om jeg er MINDRE sulten på lavkarbo enn høykarbo

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat