Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-12, 19:50   #43
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Tja, jeg går ned mer i vekt, nye 500 gram nå siden forrige uke...uff, det er ikke bra. Så nå har jeg begynt å trene mer, hardere og selvsagt spiser nå mer og mer mat. Eter jeg mer fett og energi nå, så passerer jeg over 3000 kcal pr dag og fremdeles går jeg ned i vekt...men heldigvis så øker muskelmassen, men fettlaget/prosenten begynner bli lav. Greit nok det, men trivdes nå egentlig med litt fett på kroppen da. Så eter nå mer sjokkis, potetgull i helgene. Kanskje det funke? ;-) Om ikke annet så er det godt i allefall.

Trening og lavkarbo energibars, min personlige mening
Under dagens sykkeltur på ca 3 timer/78km hadde jeg tendenser til å gå tom, og lavkarbo energibars gå hjem og vogg! Det funke IKKE på meg. Heretter er det skikkelig næring i form av raske karbs under slike økter. Btw, under dagens økt så forbrente jeg rett i underkant av 2000 kcal. Totalt denne uka har jeg forbrent i underkant av 5000 kcal under kardioøktene. Har i tillegg trent styrke ca 2 timer, men disse har jeg ikke beregnet da jeg slo av måleren. Så kanskje jeg har forbrent rundt 6-7000 kcal på ei uke? Godt mulig siden jeg går ned i vekt hele tiden uten å være i ketose.

Å tro at slike lavkarb energibars skulle holde var ønsketenkning, men da har jeg prøvd det under en typisk hypah treningsøkt.

Nei, kan til nød gå med på at man må ete slike FØR man trener hardt og leeeenge for at det skal gjøre opplevelsen noe mer behagelig kanskje. Men jeg har slutta tro på julenissen og går nå tilbake til ordentlig energi UNDERVEIS på mine harde og lange treningsøkter hvor fettforbrenning er i fokus.

Min konklusjon ift mitt treningsopplegg
Lavkarbo er nok bra det, men for meg som har et noe over snitt aktivitetsnivå, så må jeg ha mer raske karbs underveis på lange turer og antakelig noe mer "oppkarbing" forut for harde økter og konkurranser. I dagliglivet funkr lavkarbo greit nok så lenge jeg bare eter til jeg er stappmett og gjerne litt til. Har måttet økt matmengdene og hyppigheten.
Eter nå 4 måltider pr dag og gjerne litt innimellom også. Alle måltider er steinalderkost, mye fett. Er ikke i ketose.

  Svar med sitat