Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-04, 20:11   #10
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Ja..

det er sant hp Hormoner spiller også en stor rolle i hvordan kroppen vår takler og oppdager utløsende faktorer for allergi/astma og eksem.
Men allergier/eksem (hudsykdommer)oppstår som regel som følge av ytre på virkninger,arvelige forhold(genetikken feks i ens familie)eller som en konsekvens av en annen organisk sykdom!Hudlidelser som er allergisk fremkalt.er et tiltakende problem i dagens samfunn,miljø,forurensing og LIVSSTIL er viktige utløsende faktorer hos disponerte personer!
Det er et vidt kjent fenomen at blant annet egg,nøtter og sitrus frukter kan være svært utløsende faktorer i utviklingen av eksem/allergier etc.

men som jeg mener da...du må se på din familie,mye ligger i genetikken..og måtehold med allergifremkallende matvarer generelt.Min mening er bare at man ikke skal gi spedbarn mye av sitrusfrukter,nøtter eller egg!hadde jeg ikke tort,det er også mye allergi eksem i vår familie....ville bare gi et input her jeg

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat