Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 09:48   #18
Treningsfrik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 43
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Vil BARE ha karbohydrater!

Jeg har samme problemet med min treåring. Men jeg bekymrer meg ikke i hjel av den grunn. Min jente er veldig glad i pannekaker. De lager jeg av masse egg, noe fløte og litt hvetemel. Smører på smør før jeg søter med sukrin (eller sukker for den saks skyld). Det er kjempepopulært og hun får i seg både proteiner og fett. Er man redd for at det blir for lite protein kan man ha litt proteinpulver i pannekakene.
Ellers prøver jeg å unngå å tilby henne for mye spesialmat, hun får på tallerkenen det vi andre spiser, av og til går det ned på høykant, andre ganger skyver hun det bare vekk.

Jeg ser at noen sier at det ble da folk av oss også selv om vi spiste karbohydrater. Jeg vi fortelle litt om min erfaring som høykarbobarn. Jeg levde omtrent på hvetemelsgrøt. Jeg elsket det og synes enda i dag at det er godt. Jeg var bleik og ekstremt tynn og slet med kvalme gjennom hele oppveksten. Samt at jeg fra jeg var barn hadde et enormt søtsug. Jeg var veldig aktiv både som barn og ung, men helsa var ikke bra. Som voksen viser det seg at jeg ikke tåler melk, og så har jeg forstått at hvetemel ikke akkurat er næringsrikt. Er det rart helsa var dårlig? Jeg tror jeg ville vært spart for mange plager som barn og ung voksen dersom jeg hadde fått bedre ernæring.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat