Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-08, 20:19   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til oppskrifter for 16 åring som bor hjemme

Det er egentlig ikke noe problem. Jeg har selv en datter, nå nitten år, og hun har spist omtrent det samme som meg. Når du spiser middag, spiser du fisk/kjøtt etc og grønnsaker. Ikke potet, ris eller pasta. Og hvis dere spiser pasta, be om fullkornpasta. Til frokost ber du om Fedon Lindbergbrødet, rugbrød eller knekkebrød m fullkorn. Spis masse egg og pålegg (blir dyrt for foreldrene dine...).
Som hovedregel kan du la være å spise brød, pasta, potet og ris. Du kan prøve å kutte ned så mye du klarer på sukker, også bytter du ut juice, saft og brus med vann.
Spis hver 3. time, fem måltid om dagen.
mellommåltid kan være en dobbelnull youghurt, en neven mandler og et eple.
Dette bør dine foreldre sette pris på, og du trenger ikke si at det er fordi du skal slanke deg. Du kan si at det er sunt for kroppen din.
(dette er forøvrig en helt venlig kostholdsdag for meg. Jeg holder meg til Fedon Lindberg)
Lykke til!

PS: mange blir slanke av dette kostholdet, men jeg ser ikke på dette som noen slankekur, kun en måte å spise sunt og riktig på.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat