Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-12, 18:37   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Daglig utregnet forbruk versus kcal forbrukt (Diett.no) Hvordan forstår jeg dette?

Jeg skjønner jo at det utregnede er det jeg forventes å forbruke på en dag...
Men når jeg legger inn daglig kcalforbruk etter aktiviteter, så ligger det langt under den utregnede summen. Er det utregnede forbruket basert på basalforbrenningen min slik at aktivitetene kommer i tillegg?
Eller er det aktivitetene jeg legger inn som er det kroppen min bruker på en dag alene, slik at beregnet forbruk egentlig er beregnet altfor høyt???

Eksempelvis kan er det beregnet utifra min BMR at jeg har et forbruk på ca 2435 kcal pr dag.
Mens når jeg legger inn aktivitetene ligger de vanligvis på mellom 1400 og 2000 pr dag (med forbehold om at jeg selvsagt ikke klarer å legge inn absolutt alle "aktiviteter" helt korrekt )

Om jeg har et forbruk på drøye 2400kcal pr døgn er alt greitt, om det er på 2400+1400 er det jo enda bedre. Men om det er på bare 1400 kcal er jeg virkelig ute å kjøre, for jeg trenger et kcal-inntak på mellom 1800 og 2200 kcal om dagen for å ikke være ubehagelig sulten

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat