Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-15, 14:28   #29
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Leseåret 2015 - hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg husker ikke hvor eksplisitt Geralds game var på volden, men hele temaet går på at et par er på hyttetur i ødemarka, og mannen dør rett etter han har lenket henne med håndjern i senga. Og så er det plutselig noen i hytta.... Jeg digget boka, mest pga detaljene på slutten. Om man leser den bør man legge merke til tidshenvisningene Og man får aldri det samme forholdet til sangen "the joker igjen".
Jeg var veldig King fan før, men en blanding av en eks som var sykelig opphengt i det og litt for mange dårlige filmatiseringer på rad gjorde at jeg falt av. Men jeg fikk lyst til å ta det opp igjen nå.

Vel, jeg har en greie med å aldri la en eks ødelegge gleden over et band, en restaurant, en film, en forfatter (sistnevnte sjeldent et problem siden jeg har valgt menn med begrenset intellekt :P). Så, jeg pleier å aktivt "ta tilbake" slikt som jeg har forbundet med ekser. Så om dette har inspirert til å ta det opp, så stemmer jeg for!

(at jeg har hatt sånn 17 første dater i Bergen ever på den avdelinga av Escalon der jeg og eks-forloved feiret nevnte forlovelse, etter at det ble slutt, skyldes nevnte regel )

Jeg har gravd litt i Kindle-innholdet for å finne forfattere/bøker jeg ikke er ferdige med, og fant ut at jeg har noen igjen av Meg Wolitzer igjen- de som ikke har lest henne, men har savnet en kvinnelig historieforteller av kaliberet til Jonathan Franzen og Jeffrey Eugenides, MÅ lese henne. De som bare vil ha litteratur som er fengende men ikke high brow eller så kjønnsspesifikt at det ikke treffer både menn og kvinner, MÅ også lese. Anbefaler å begynne med "The Interestings".

Jeg fant også ut at jeg visst ikke har gjort ferdig "Us" av David Nicholls. De tre første bøkene hans slukte jeg omtrent, den siste er helt annerledes i stilen, og så tam og trist og lite inspirert. Jeg tror jeg bare må hive meg på King!

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat