Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-13, 01:10   #19880
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Sliter med en gammel hage, hvor det for lenge siden ble lagt skiferheller. Her har det nå vokst masse gress utover så enkelte av hellene er nesten borte. Disse hellene er lagt på jord, og når det er liksom høye kanter mellom hver helle. Sånn at når det regner samles vannet inni mellom disse kantene. Jeg har prøvd å få bort en del ved å skjære med en brødkniv, legger den flatt mot hellen, og skjærer gjennom. Men nå er kniven blitt slitt helt ned så den skjærer ikke lenger. Finnes det noen redskaper man kan bruke som er skarpe nok til å kappe gjennom mold, og masse røtter? Det har vokst så mange år at det er liksom ikke bare å nappe opp gresset. Vil svært gjerne ha frem disse hellene igjen, og få bort gress/jord humpen mellom dem, så man kan gå der uten å risikere å snuble. Noen som har noen gode råd?

Er det mulig å ta hellene opp, og sette dem ned igjen?
Hvis ikke ville jeg brukt en liten hakke eller noe slikt. Har bare fjernet gress fra heller med lite mold rundt, så har ikke prøvd det du holder på med.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...