Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-08, 20:48   #45
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Jippi, jeg greide å lage en bløtkakebunn UTEN nøtter!

Opprinnelig lagt inn av mum, her.

Pc-snuppas kakebunn:

3 egg
3 ss natren (eller det søtn. stoffet du liker best. F.eks Fruktose for de som kan spise det, men da må du smake deg frem for jeg har aldri brukt det)

Pisk dette til eggedosis. Jeg pleier og ta hvittene først og plommene oppi når hvitten er stiv.

2 toppede ts. Johnnesbrødkjernemel siktes i blandingen
(ikke de bittebitesmå ts, men de som er litt større)

Bruk deretter miksmasteren og visp kraftig i eggedosisen med Johhanneskj.melet slik at røren blir jevn og uten klumper og veldig luftig. Du vil oppdage at røren blir veldig fluffy, og det er det som gjør at kaken blir luftig som, ja nettopp, bløtkakebunn!
Ha oppi vaniljedråper/vaniljesukker hvis ønskelig, for og gjøre smaken litt rundere.

kaken stekes nederst i ovenen på 200 gr. i 10 min. (kjappeste kakebunn jeg noensinne har laget i hvertfall...!)

Pc Snuppas bløtkakebunn som brød

Dropp søtningsmiddel og vaniljesukker i denne.

Ha oppi ca 25g med proteinpuver = en god måleskje.( jeg bruker whey tech) 1 liten neve soyaflokker
1 liten neve solsikkekjerner
1 stor tsk pofiber
1 stor tsk bakepulver
1 tsk fiberhusk(bruker det istedenfor jbk)
litt salt

Jeg forlenget steketiden til 15 min.
Ikke falt den sammen,heller.

Har akkurat nå spist to lunkne skiver med smør, gosj så godt
kan sikkert bruke andre ting oppi også,men soyaflokker og solsikkekjerner var det jeg hadde tilgjengelig.

Hei du!
Du verden, dette var en artig vri på oppskriften min! Flott!
Fikk jammen lyst til og prøve det du gjorde. Takk for at du delte dette med oss!
Hvis noen har prøvd denne vrien på oppskriften og kunne laste opp et bilde hadde det vært artig. Har ikke kamera selv så da er det ikke så lett.

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat