Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-07, 13:41   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fedons utsøkte ostekake

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Altså, forstår jeg det riktig hvis ostekremen inneholder 12,5 plater gelatin, 2,5 dl fun light og 3,75 dl vann??
Det står 2 1/2 sitrongele, men synes dette høres fryktelig mye ut. Er jeg på bærtur??

Yess, du er på bærtur, men det er vel min skyld da jeg har vært uklar:

Presisering:

Ostekremen inneholder 2.5 dl sitron gele (laget av 1 dl Fun light sitron/lime, 1/2 dl vann og 5 plater gelatin som det står i oppskriften) + 3 dl kesam 1%, 200 gr (1 beger) kremost naturell light, 2 ss fruktose, 1 dråpe vanilje essens, 2 dl kremfløte og 1 ss sitronsaft

Er ikke helt sikker på hvor du får 12,5 plater gelatin fra .... men kanskje det er fordi du har regnet 2,5 porsjoner og ikke dl ?


Har du laget det slik du sier får du en helt annen konsistens og det blir mer gelekake enn ostekake !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat