Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 15:47   #40
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det høres jo ut som pityriasis versicolor? Det går over uanset og dekker T-shirt området. Årsaken er ukjent, sykdomen godartet - bortsett fra kløen da. Kortison hjelper jo på de fleste hudlidelser ( litt grovt sagt )
Er det noe mange allmennleger er svake på er det hud og kosthold.
Vennlig Hilsen
Torkil


Da har jeg vært hos hudlegen, han mente det var pityriasis rosea. Iom det ikke responderte på kortison som de fleste andre utslett gjør, dog kortisonet kan lindre kløen min når det er som verst. Han sa at hvis det ikke gikk over i løpet av et par måneder er sjansen der for at det kan være noe annet som het noe med pityriasis også..husker ikke helt hva det var. Hehe. Det finnes ingen behandling, må ta tiden til hjelp.

Jeg spurte om han trodde det kunne ha noe med kosthold å gjøre, men han var skråsikker på at hvis det hadde vært kostholdrelatert skulle sterke kortisonpreparater i det minste behandle utslettet lokalt. Noe det ikke har gjort på meg.

Vet ikke om det er en tilfeldighet at såpass mange som har spist lavkarbo har samme flekker som meg, men jeg får se litt videre da.

Jeg har som sagt vært veldig flink til å smøre med fuktighetskrem mange ganger daglig, så mitt utslett finnes ikke tørt og flasser ikke. Så det ser litt annerledes ut pga det.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat