Tråd: Digg Ostekake
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-06, 22:37   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Digg Ostekake

Opprinnelig lagt inn av Iset

Men er man fortsatt på induksjon om man spiser nøtter? Trodde nøtter skulle spises på vedvarende og utover. Du er jo eksperten altså hehe, men jeg bare syns jeg husker at noen (du?) sa at man godt kan spise lavkarbo-matvarer som feks bær og nøtter, men da er man på vedvarende, ikke induksjon? Jeg misforstår sikkert hele greia jeg altså, det er så lenge siden jeg har lest Atkins-bøkene nå.

Min feil, ikke meningen å forvirre. Du har helt rett at nøtter eller mandler står på tillatte lista på Induksjon. Og selv ville jeg ikke akkurat anbefale de de første 14 dagene. Men det jeg mente var at her er det ikke snakk om å spise nøtter. Det kommer an på hvor mange stykker av kaka man spiser da... Som regel blir det 12 stk. ut av en kake. Det blir ca. 17 gram nøtter pr stykke. Det er så lite at det ikke bør være noe problem. Men kan ikke henge seg opp i 17 gram ...... Da blir det litt hysterisk.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat