Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-11, 09:41   #39
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå

Jeg har vel i grunnen bare lest én skjønnlitterær bok i sommer, "Tilbake til Riverton" av Kate Morton. "Herskap og tjenere"-tema og ganske spennende, men litt irriterende dårlig språk her og der ... Kan hende den er bedre på originalspråket, men jeg liker best å lese skjønnlitteratur på norsk av en eller annen grunn selv om jeg behersker engelsk godt, føler liksom mer nærhet til det jeg leser da. Har "Den glemte hagen" liggende, men har ikke fått begynt på den, og nå må den visst leveres på biblioteket snart. Skal på ferie om en uke og da tror jeg jeg skal ta med meg "Besettelse" av VS Byatt.

Ellers anbefaler jeg "Rebecca" av Daphne du Maurier, hvis man som meg er litt hekta på engelske herregårder og sånt Det er jo veldig i vinden nå, men "Rebecca" er mer en psykologisk drama/thriller med mange lag. Hitchcock lagde film av den.

Jeg leste "Havets Katedral" for et år siden, forresten (så det var noen som hadde lest Falcones her). Og jeg er litt fascinert av middelaldertemaet, inkvisisjonen og sånt, så ganske nylig "Rosens Navn" på DVD, og må nesten lese boka. Den er gammel, men er en av de bøkene jeg aldri har fått somlet meg til å lese ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt