Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-10, 23:25   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til særemne i norsk

Jeg skrev særemne om Kjell Aukrust sine bøker på videregående. Veldig gøy, for de er jo utrolig morsomme. Læreren anbefalte meg å droppe det siden det var vanskelig sjanger, men fikk 5 tilsutt, så det var jo ikke så vanskelig tydeligvis...

Hamsun som er nevnt er jo ikke dumt, men sikkert mange andre som gjør det og da blir man sammenlignet med de.
Hva med å velge enten 3 bøker om en spesiell plass, 3 oppvekstromaner fra forskjellige perioder eller lignende? Beatles, Mannen som Elsket Yngve o.l er jo typiske oppvekstromaner fra forskjellige steder, men med endel likheter.

Eller du kan velge noe smalt, som Erlend Loe sine bøker og hovedpersoner. De er jo litt spesielle, så mye å ta tak i når det gjelder utvikling (eller mangel på? ) og lignende hvertfall

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat