Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-11, 18:38   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Gresskar-frø mot hjertebank

Jeg tar dolomite-tabletter daglig - som regel om kvelden før jeg legger meg. De inneholder kalsium/magnesium som skal være lettopptakelig (jfr. Eat Fat, Lose Fat av Mary Enig og Sally Fallon). Tror det hjelper bra mot både rastløse ben og hjertbank.
Jeg merker at jeg er mer tilbøyelig til å bli skjelven og på grensa til å få hjertebank i timene før middagstid. Så med skikkelig middag glir det over. Jeg testet å ta dolomite midt på dagen i stedet og det så ut til å hjelpe den ene gangen.
Ellers er jeg følsom både overfor sterk kaffe (espresso) og mørk sjokolade, type 87%. Spiste noen striper med sånn sjokolade sent i går og lå der med litt for høy "hvilepuls" og lurte på når det skulle være mulig å få seg litt søvn før minstemann garantert ville vekke meg i løpet av natten... Kombinasjonen koffein og stress er også en fin oppskrift på å få hjertbank/høy puls.
Ellers så ser det ut til at å fjerne seks amalgamfyllinger (hos en som spesialiserer seg på å gjøre det på en trygg måte uten for mye "utslipp") har gjort meg en smule mindre tilbøyelig til å få hjertebank... jeg påstår ingenting, men ser ikke bortifra det...

Jeg setter på alarm for å huske å ta de tablettene om kvelden....

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat