Tråd: Jukseloff
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-11, 16:13   #1
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Jukseloff



3 egg
klype salt
1/2 ss splenda
2 toppa ts JBKM eller 2 ts fiberhusk (som er billigere å bruke,men gir samme konsistens)

Skill eggene og visp hvittene med saltet til det blir stivt.Hiv opp i plommene og sikt oppi JBKM og splenda,visp kraftig så det blir en fluffy røre

Pga manglene former i huset bruker jeg rund kakeform på 24 cm,har bakepapir i bunnen og stryker røra pent nedi

Stekes nederst i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10 minutter, avkjøles og deles opp i passende skiver.Vanlig stekeovn : bruk 220 grader og samme steketid.Dobbel røre kan stekes i liten langpanne,men steketiden blir da 15-20 minutter

Denne oppskriften fant jeg her inne som bløtkake bunn og den er perfekt,men enda bedre som loff. Skal man ha bløtkake tilsetter man bare 3 ss splenda istedet for den halve ts.

Har prøvd oppskiften med bakepulver men da ble den klissete i bunn og toppen støvet Så følg det over

Med litt sukkerfritt syltetøy er dette himmelen og litt til

Alternativer til smak på loffen er : oregano,hvitløk,dill,rosmarin,soltørkede tomater,en neve revet ost osv osv

__________________
Otika

Otiki


Sist redigert av otika : 28-02-11 kl 15:17. Årsak: Oppdatert oppskriften
otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat