Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-10, 17:59   #38
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg er veldig usikker på om du trenger insulin for å produsere veksthormon. Det har jeg ikke sett noen steder. Det som imidlertid bråbremser utskillelsen av veksthormon, er høye blodsukkernivåer og høyt nivå av frie fettsyrer i blodet. Det blir ofte anbefalt å spise karbohydrater før, under og etter trening for å få "eksplosiv høykarbo-styrke". Det du egentlig får er null veksthormon. Treningsprogrammer med utgangspunkt i lavkarbo, anbefaler å trene på tom mage, kun drikke vann i løpet av treningen, og vente minst en time etterpå før du spiser karbohydrater igjen. Insulin øker muskelproteinsyntesen (som Pål sier), slik at det kan være gunstig etter trening, og etter at du har fått fart på veksthormonene.

Men nå er jeg inne på Bulldogs fagområde, så da sniker jeg meg sakte ut før jeg roter det til



Du var på godt spor der, så ingen grunn til å snike seg ut

Men:

Egenproduksjonen av veksthormon i voksen alder er så ubetydelig at alt annet egentlig går foran når det gjelder å bygge muskler. Selv om man tilfører veksthormon utenfra, må man normalt opp i høye doser over lang tid - kombinert med steroider - for å se noen effekt i det hele tatt. Effekten er også hovedsaklig i form av tap av kroppsfett og raskere tilheling av skader, ikke muskelvekst.

Altså vil å fokusere på denslags for oss vanlige dødelige være "majoring in the minor shit", sitat Dave Tate

  Svar med sitat