Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-11, 00:22   #13
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hjælmeseth tilbake i "god" gammel form

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Nei, kreatin er en aminosyre som også finnes naturlig i kosten. Det er ikke forbundet noe fare ved å spise for mye kreatin eller å ta kreatintilskudd over en lengre tid.

Jeg vil ikke si at det er noe VITS i å gi dette til barna, men at det er skadelig er jeg ikke med på.

På den annen side kan det jo selvsagt være skadelig om foreldrene har et ekstremt fokus på kosthold og trening ovenfor barna.

Kreatin finnes naturlig i kosten (i kjøtt), men det er ikke en aminosyre. Det er en nitrogenholdig organisk syre, som kan ligne på en aminosyre. Kreatin lages i kroppen fra aminosyrene arginin, glycin og metionin.

Kreatinfosfat er en forbindelse som bidrar til rask redanning av ATP, og er positivt for yteevnen på høye intensiteter. Kreatin er et av de veldig få kosttilskuddene som har dokumentert ergogen (prestasjonfremmende) effekt, men ca 20-30% av befolkningen er såkalte non-responders, som ikke får noe utbytte av kosttilskuddet (sannsynligvis fordi de har fulle lagre fra før).

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat