Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-11, 21:31   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Åja. Men jeg klarte da å få fradrag på skatten for både den og oppfølging hos privat lege i fjor...

Og for min del så er jeg slett ikke sikker på at jeg hadde maktet 100% jobb over noe tid uten å bytte. (Selv om jeg oppfattet at Levaxin hjalp - så hjalp Erfa (og en knallgod lege) på ting som jeg ikke visste var symptomer engang.)

500 stk 125mg (tilsvarer sånn grovt sett 100-120µ levaxin) koster 1700,- hos apotek1. Vanlig dose er mellom 90 og 180mg Erfa. Mange går dessuten på en kombinasjon med 25-50µg levaxin for å få opp t4. Uansett så er ikke den prisen stor dersom det er det som skal til for å få livet tilbake. Det koster dyrt å hangle over tid også.

Mer om priser kan du finne på Sonjas
http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=12893

Ja, det har du rett i! Godt at du har greid å få igjen på skatten for utgiftene dine. Jeg var i denne situasjonen for mange år siden, måtte på Balderklinikken fordi jeg ikke fikk hjelp andre steder. Jeg fikk Armour, da. Var råblakk (ble sosialklient i denne prosessen), fikk ikke igjen noe, og måtte bare slutte på det. Men i mitt tilfelle hjelp heller ikke det så mye på mine plager, jeg gikk dermed over på Levaxin pluss Liotyronin pga det økonomiske. og mange år senere fikk jeg ME-diagnosen ...

Nå ligger faktisk stoffskiftet mitt i normalskiktet uten medikamenter, men det er mulig jeg skal undersøke litt nærmere om jeg burde begynne på noe igjen, og da må jeg nok igjen til en lege som har bedre greie på det. Fastlegen jeg har nå nektet meg faktisk T3, han mente det ikke var noen vits i, og avviste blankt at det hadde noen virkning, selv om jeg fikk smerter i beina uten T3 og de forsvant når jeg tok det ...

Men til temaet - jeg opplevde forverring etter ketosebasert kosthold, etter å ha følt meg bedre en stund. Jeg gikk også VELDIG raskt opp i vekt etter at jeg ikke klarte å holde meg på det kostholdet lenger. Så for meg med Hashimoto's og binyrer som ikke fungerte optimalt er ikke dette et gunstig kosthold. Jeg har også slitt med sukkersug i perioder, og har også kommet frem til at gluten og melkeprodukter er det jeg tåler dårligst. Mye likt her altså

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat