Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-17, 09:44   #1
tchortsky
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2017
Innlegg: 3
tchortsky er på en erverdig vei

Overgang ketose til lavkarbo - vektstagnasjon

Hei,

det finnes kanskje andre her som har gått gjennom overgang fra Ketose til lavkarbo og opplevd stagnasjon? Del gjerne erfaringer eller kom med råd.

Jeg begynte med lavkarbo i Mai og reduserte kraftig i karbo inntak mens jeg leste meg opp til ketose. Dermed var overgangen til ketose fra lavkarbo veldig OK for min del når jeg begynte i ketose rundt 17 Mai.

4-5 uker senere (medio Juni) har jeg redusert vekt fra 115 til 104,4kg.

Livssituasjonen min (jobb, familie, osv) gjør ketose vanskelig å holde over lengre tid, så jeg gikk over til lavkarbo (25-45gr pr dag) og ca 1600-2000kcal om dagen. Karboene verdt å snakke om kommer utelukkende fra fiber og grønnsaker/salat. Jeg har ikke rørt sukker på 3 måneder. I tillegg har jeg begynt å trene lett styrketrening 3 ganger i uken og utholdenhetstrening (løping) ca 1 time pr uke.

Nå skriver vi midten av August, dvs. vekten har stått bom stille (veier fortsatt 104,4kg) siden medio Juni. Det er heller ikke synlig eller merkbar fremgang i vektreduksjon.

Med mindre jeg har drept forbrenningen min, så er det ganske de-motiverende om "all denne jobben" jeg legger ned i mat, trening og generell bedre helse må til "bare for" å vedlikeholde vekten. Jeg hadde strengt tatt forventet å gå ned 0,5-1kg i uken etter at jeg gikk ut av ketose. Hva kommer til å skje den dagen jeg ikke har tid eller helse til å trene?

Skal nevnes at frem til for 2 uker siden jobbet jeg 15-17 timer 6 dager i uken i butikk, løftet mye og hadde et snitt på 22.000 skritt om dagen. Etter at jeg gikk over i en annen jobb (12 dager siden) har jeg begynt å trene styrke og løpe.

*frustrert* 43-årig mann


Sist redigert av tchortsky : 17-08-17 kl 18:03.
tchortsky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat