Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-13, 16:16   #18
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Blodsukkermåling

Jeg har et nesten omvendt blodsukkerproblem nå. Jeg ser dere sier at de prøvene man tar bare sier noe om akkurat nå. Jeg tok tilfeldig blodsukkeret på jobb her om dagen, for en av mine kollegaer skulle demonstrere apparatet for en annen kollega. Det viste seg da at blodsukkeret mitt var 1,5. Min kollega (som er vernepleier), sa at det kunne være lurt å sjekke med legen. Men legen er på ferie. Jeg kjøpte derfor et sånt lite blodsukkerapparat (med ti strips). I dag har jeg sjekket blodsukkeret og dette er det jeg har spist og blodsukkerverdiene mine.

En time etter å ha spist en pose baconkrisp (de små) og drukket kaffe med fløte
9.32: 2,6

Ca. en halv time etter jeg spiste en ostepølse med bacon
10.12:4,0

Immellom her spiste jeg ikke, men jeg følte meg trøtt, kvalm og urolig, så jeg testet
12.06: 1,7

Ca en halvtime etter å ha spist fem-seks jordbær
13.55:4,1

Et kvarter etter å ha spist omelett med bacon og ost
15.46: 4,1

Ca i minutter etter å ha spist en banan (her tok jeg to tester etter hverandre, for jeg trodde at blodsukkeret skulle gå opp istedefor ned.
15.55: 1.3

Jeg leste i heftet at dehydrering kunne gi feil resultat, men jeg drikker mye. Ca to og en halv liter om dagen. I dag har jeg drukket fra flaske. Har drukket 1,75 l til nå, så jeg tviler på jeg er dehydrert.

Jeg forstår ingenting, men planlegger å bestille en legetime på mandag. Kan kroppen overprodusere insulin uten at det er nødvendig? Og gjør den det så fort som i minutter etter jeg har spist en banan? Noen som har peiling?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat