Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-15, 20:51   #30
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Antall måltider per dag

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller kan man anse det å kalle slikt for mellommåltider en måte å lure seg selv på, at det egentlig ikke teller? Jeg syns bare det er rart at de som er mest opptatt av advare om kaloriinntaket også er størst forkjemper for å ikke kalle mat for mat. Det blir litt rart for meg. Misforstå meg rett, jeg sier IKKE at man ike skal spise det egget, men jeg skjønner ikke frykten for å se på det som et "ekte" måltid


Akkurat hvem sikter du til som "mest opptatt av å advare om kaloriinntaket"? Meg eller Nellie eller begge? Jeg er ikke uten videre enig i beskrivelsen, men om jeg så var det, så er det da ingen motsetning mellom å anerkjenne noe du spiser som mat, og ikke se det som et fullverdig måltid.

Jeg anser alt jeg spiser/drikker som gir næring i løpet av en dag som mat. At jeg selvsagt ikke vil regne et måltid som holder meg mett i syv timer og et som akkurat får meg gjennom siste timene før neste måltid, som likeverdige, har med sunn fornuft, ikke fornektelse. Det bør strengt tatt ikke ligge særlig frykt i dette for noen, jeg kjenner ikke den igjen hos meg, i alle fall. At andre synes å uten problemer bruke og definere begreper du ikke bruker om måltider, måtte bli så forvirrende og "rart" for deg, blir litt rart for meg.

Å skille mellom måltider, ofte gjennom størrelse og når vi spiser dem, er veldig vanlig i norsk språk. Det er ikke sånn at et egg på noen måte ikke er en del av dagsinntaket. Å beskylde andre for å lure seg selv bør vi være litt forsiktige med her inne, uansett.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal argumentere for syn som jeg ikke har, så...


Sist redigert av Ethereal : 15-10-15 kl 20:58.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat