Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-13, 19:23   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Minus over 40 kilo?

Har noen spørsmål jeg håper dere har tid til :

1. Hva ble mest forandra når du begynte på lavkarbo og når du gikk ned i vekt?
Hva ble ikke forandra Jeg er ikke ferdig med vektnedgangen, halvveis. Men i allefall: Mindre vondt i magen, jeg slutta å gå opp i vekt på kaloriunderskudd, mindre vondt i kroppen, bedre av ME, ikke slapp etter hvert måltid, mindre oppblåst..

2. Hva veide du og hva veier du nå?

BMI på over 53, har gått ned 40kg og er halvveis på mine 80kg.

3. Har du erfaring med ketose?

Jeg spiser stort sett ketogent, enkelt og greit fordi jeg trives med det og føler meg mest komfortabelt på den kosten. Greit å vite at ketose er IKKE ensbetydende med vekttap.

4. Hvordan finner dere ut om dere har eggløsning?

Jeg temper. Jeg bruker temping og sjekking av slim(google Billings, NFP, natural family planning for info) som prevensjon. Jeg temper med termometer med to desimaler til samme tidspunk hver morgen. Bruker apper som ovuwiew(android) og fertility friend(apple), og de hjelper til å finne eggløsning. Temmelig lærerikt, de fleste kvinner vet seriøst alt for lite om hvordan kroppen funker.

5. Trener du? Hva og hvor ofte?

Nei, jeg har ME. Jeg har prøvd å trene og det gikk rett vest, jeg ble dårlig.

6. Når er det realistisk at jeg kan nå målet mitt på -44 kilo?

Det realistiske er å ikke se på tiden, men velge seg en retning å følge, lese seg godt opp, følge kosten og bli komfortabel med den. Vekta regulerer seg etter hvert. Noen bruer 3 år på 40kg, andre 1 år. Jeg har brukt 2 år på mine 40 kg, regner med å bruke 3 år på de siste 40kg

Skal jeg gå på lavkarbo eller ketose. Trene eller ikke? Og ellers TIPS og TRIKS!

Ketogent er lavkarbo, lavkarbo er en paraplybetegnelse som omfavner alt fra Skaldeman(ketogent) til Fedon Lindberg. Velg deg en retning du føler passer deg, les deg opp og følg den, og for all del, se på vekttapet over tid og ikke bare noen få korte uker. De fleste bruker lang tid på å gå opp kiloen og vil gjerne ned i full fart, prøv å gi kroppen tid og ikke stress.


Sist redigert av Imse : 24-11-13 kl 08:47.
Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat