Tråd: Kresne barn
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-09, 20:36   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kresne barn

Jeg har aldri vært kresen eller plaget med særlig kresne barn, jeg ville bare si noe om det å bare gi barn sunne ting!

Da jeg vokste opp, hadde vi lite penger og godteri, kaker og brus sto ikke ofte på innkjøpslisten. Da jeg i tillegg var et ganske kraftig barn, var det ikke mye usunn mat jeg fikk.

Men da jeg fikk egne penger, da gikk jeg totalt berserk i godtebutikken!!!
Og siden har jeg fortsatt å spise alt jeg aldri/sjelden fikk hjemme! Resultat: mer enn 20 ekstra kilo på min 167cm høye kropp!

Her praktiseres alt er lov, til sin tid og i tilmålte mengder!
Nugattien står i skapet, ingen har rørt den siden jul. Frokostblandinger forekommer bare i ferier. Godteri kjøpes kun på lørdager, men de kan spise det når de vil. Er det tomt, er det tomt til neste lørdag! Liker ikke ungene en type grønnsaker, får de noe annet. Vil de ha rå blomkål, ikke noe problem. Sønnen min liker ikke ris og poteter, men det er jo bare bra!

Jeg er av den mening at man kan ta i mot alle råd og knep man får, for så å bruke disse til å finne den måten som passer akkurat ditt barn! Ingen av oss kommer med bruksanvisning på ryggen og ingen av oss er like!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat