Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-11, 19:05   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Soppspørsmål

Opprinnelig lagt inn av ToreRk, her.

Tja, dersom jeg steker 6 sopper veier de 200 gram som rå. Det blir 0,6 karbo, og det betyr ikke så mye. Men dersom de ikke blir mye lettere når de er dynket i smør og ferdigstekt så er de plutselig 8g karbo, og da utgjør de mer en halve døgnkvoten min med karbo. Det er avgjørende for om jeg spiser sopp eller ikke. Jeg synes sopp, sammen med brokkoli, er en veldig god kandidat for rollen som potet.

Slapp av Soppen skal du trekke fra vannet, så har du igjen det som skal veies og måles karbo av. Når du sier den inneholder 0,6g kh.som rå, er det det de har også etter at de er stekt. De får ikke noe mer karbo etter at de er stekt!!! Du skal naturligvis ikke ta med smøret i karboregnestykket ditt. Smør (ekte) har dessuten bare 1 karb per hundre gram.
Soppen som stekt greier ikke å trekke til seg smør i noen utstrekning.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat