Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-11, 11:57   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Narkose, sårheling og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Sunda, her.

Meg igjen! Jeg synes IKKE du skal ta smertestillende fast hver 4-6 time hvis du føler deg i grei form og ikke har smerter. Ta smertestillende ved behov - dvs når du evnt har smerter. Fikk pinex forte og var kvalm som pokker likevel (2 dager etter operasjonen) - selv om jeg ikke har tatt mange tablettene - så dette er helt individuelt - ingen fasit svar Mange reagerer på selve narkosen, ikke på smertestillende de tar i etterkant.

Det er slett ikke særlig individuelt og det finnes faktisk nesten fasitsvar!Det er forsket masse på og bevist at man trenger MYE mindre smertestillende om man tar det jevnlig i stede for å prøve å ta toppene. Det er ikke noe jeg sier fordi det virket for meg, men fordi det er det som er anbefalt som smertebehandling i det norske helsevesen. Har jobbet med nyopererte pasienter med smerter i mange år og vet veldig godt hva jeg snakker om!

Du ble nok kvalm akkurat fordi du ikke tok nok smertestillende og kroppen sa i fra om at den var i alarmberedskap!!!

Man blir ikke kvalm av narkosen etter 2 dager. De få som blir kvalme av narkosen i dag, er det når de våkner. Som regel er det smerter eller for mye intravenøs væske som gjør at folk blir kvalme!

Men for all del, man står da fritt til å velge hvilke råd man vil følge, men da bør man vite hva man har å forholde seg til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat