Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-13, 08:14   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dette med proteininntak i forhold til vekt

Jeg har fulgt med Jimmy Moores eksperiment jevnlig. Det er en mann som sliter med å holde vekta på en normal lavkarbokost, og som har forsøkt dyp ketose i snart ett år. Jeg mener at han ikke har kjørt aktiv kalorirestriksjon i det hele tatt, men har redusert proteiner til anbefalt nivå for sitt aktivitetsnivå og vekt. Mannen BYGGER muskler på dette kostholdet samtidig som han går ned. (Han trener, ja.)

Så for noen har det helt sikkert en verdi. Krumtappen er nok å finne det som passer seg selv.

PSFM flyter nok kanskje mye på at proteiner anses å være det mest mettende makronæringsstoffet? Og er nok veldig egnet for folk som nok er godt insulinsensitive, men som ønsker å kvitte seg med med litt vekt (og væske). Må ikke glemme at dersom "normal kost" er normen så vil både lavkarbo, streng ketogen, proteinstrikt kost OG PSMF føre til at man kvitter seg med vannkilo. Det er bare vann, men vann som spenner ut underhuden gir et mer "flabbete" utseende enn uten.

Det var mine tanker om saken...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat