Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-12, 17:14   #42
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg hjelp og gode råd her... ang 9-åring med mageproblemer...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Imodium er vel ikke anbefalt til barn under 12 i allefall???
Probiotika har vi ikke prøvd nei og det er vel noe vi vil forsøke om ingenting annet viser seg å fungere.

Imudium skal IKKE gis til barn under 2 år, men det heter seg at man ikke BØR gi det til barn under 12. MEN dersom effekten langt på vei oppveier risikoen, han er jo ikke så liten lenger, kan det nok med fordel forsøkes en kort periode, dvs 2 dager. Dette bør da evnt være i samarbeid med legen.

Probiotika finnes i mange former. Jeg ville vel ha innført melkeprodukter igjen, men da i form av slike som har god effekt på magen. Tilsett gjerne bittelitt salt i slik at kroppen holder på mer væske!

Husker ikke om du har sagt det, men er det tatt blodprøver av han? Altså sånne som viser om alt er som det skal? Ernæringsstatus, jernlager, elektrolytter, forbrenning osv. Regner med at det er tatt alle slags allergi/intoleransetester siden han er satt på melkefritt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat