Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-16, 19:46   #3
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Om å mistrives med kostholdet - en personlig erfaring

Akkurat det, mener jeg har funnet noe jeg kan leve med! Ikke for det, det første året eller sånn med ketose var jeg overbevist om at det passet veldig godt for meg, men folk forandrer seg jo.
Interessant med Oumph!, ikke hørt om det før. Men syns det meste som er soyabasert smakker høgg i mer eller mindre grad. var fulltidsveggis for noen år tilbake, og det eneste jeg likte av erstatningsprodukter var noen 'kjøtt'boller fra (tror det var) Hälsans kök.
Får i meg proteiner gjennom meierivarer, egg (dog ikke egg hver dag lenger, haha!), div. belgfrukter og nøtter. Nå er jeg en dame på 177cm, mye stillesittende, så trenger i teorien 0.8g proteiner per 1kg (ideal) kroppsvekt, så vil være rundt 65g til dagen jeg trenger. Prøver dog å være bevisst på å få inn litt mer, ettersom kroppen tar opp proteiner fra planteriket i mindre grad enn fra kjøtt. Fisk er jo helt supert, har prøvd å lære meg å like det, men gikk ikke helt. Om du spiser egg, fisk, nøtter og meieriprodukter får du nok i deg en god del avdet du trenger!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat