Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-11, 20:35   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåler?

3.8- 4.5 er helt normal når man ikke bruker insulin!
Jeg blir dårlig under 6.3, men har insulinavhengig dia og har det siste året jobbet meg ned fra over 18 i bls.

Du skal jo ikke få bls svingninger på lavkarbo, så syns det er rart du klarer å komme så lavt at du får føling uten å ta insulin. På den annen side, når du driver og tar druesukkertbl trigger du jo også insulinproduksjonen din. Håper du tar noen "langtidsvirkende" karbohydrater sammen med druesukkeret, ellers vil svingningene bare fortsette!
Mye bedre å spise langtidskarber om kvelden enn å ta druesukkertbl i hvert fall!
Hva har du i fastende bls når du ikke har hatt sånne episoder på natten, da?
Har du snakket med legen din om at du får føling uten å ta insulin?
Hva ligger du på av karber pr dag? Noen tåler ikkeketose, men må ligge en del høyere på inntaket.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat