Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-12, 10:25   #8
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Cloetta sukkerfrie melkesjokolade... Den forsvinner fra butikk etter butikk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har følelsenn av hva enkelte velger å ta inn er helt opp til butikksjefen På min lokale Kiwi tar de ikke inn noe særlig utover standarden.
Ble derimot veldig positivt overrasket over den lokale Meny'en da jeg oppdaget at de har alle sjokoladene fra sukkerfritt og sjokoladeprinsen. Kjøper de ikke (tåler ikke maltitol), men synes det er supert at de har det i hyllene.
Håper du finner en løsning hos deg, hvis ikke får du bare si fra

Sukkerfritt sine varianter er de gode de, men jeg reagerer mer på dem enn Cloetta sin av en eller annen grunn
Også synes jeg at Cloetta sin smaker bedre

Ang Meny så er det helt ulike stanarder rundt omkring i byen her. Butikken på bystasjonen har flere varianter av Sukkerfritt,men ikke cloetta og ikke sjokoladeprinsen. Meny på Sletten har hverken Cloetta eller Sukkerfritt, men de har sjokoladeeprinsen...

Ja du har helt rett i at varer innenfor det frivillige sortementet er det helt opp til butikksjefen å ta inn eller ikke. /jeg har selv hatt ansvar for varebestillig og vært assisterende butikksjef så jeg vet desverre hvordan det fungerer)
Det blir i stor grad sett utifra et inntjeningsøyemed, og i mye mindre grad utifra hva kundene faktisk ønsker seg. Jeg prøvde flere ganger å ta inn varer på kundenes ønske i butikken "min", men ble kort og bestemmt avvist av sjefen og fikk rett og slett kjeft om jeg klarte å få det inn uten at han hadde fått det med seg.
Butikksjefen får lønn, bonus og skryt av sine overordnede (konserneierne) utifra en eneste ting: nettofortjeneste.
Dette er fullstendig overordnet alt annet.
Balansegangen mellom å ha "tilstrekkelig" serviceprofil mot maximal profitt går alltid ut over tilbudet.
Den tiden da matvarehandelen hadde en god serviceprofil er desverre over er jeg redd

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat