Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-10, 22:15   #12
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat for ungene!

Opprinnelig lagt inn av Superbolla, her.

Lavkarbo for ungene er nok slett ikke skadelig... Her er det snakk om å slippe store svingninger i blodsukkeret, og det har alle godt av!
Enig, fullkornspasta, brun ris og litt poteter.. Men det ER jo lavkarbo...
Og, det er vel ingen som mener eller snakker om at unger skal i ketolyse..?

Skrev også i mitt første innelgg at litt sukker må dem få... Som is på sommer'n, kake i bursdag, litt yoghurt, lørdagsgodt og sånn.

Melk er jo også litt omdiskutert.. Jeg personlig vil ikke gi ungene for mye melk, men ikke pga melkesukkeret.. Les kjernesunn familie, der står det mye om melk..

I følge Skaldeman, som skriver mye fornuftig, er brød og korn det verste... Og han skriver også om at man kan få et bedre blodsukker ved å spise mat i riktig rekkefølge...

Ingen som sa at unger skulle i ketose, det var for å sette det på spissen

Melk er nok veldig omdiskutert. Dessverre er jeg gammel og inngrodd og mener at melk er bra for barn . Får de ikke melk/mindre melk mener jeg at de i alle fall bør få en del melkeprodukter. Hovedsakelig pga. kalsium og protein. Ser ikke helt hensikten med å gi barn soyamelk eller rismelk så lenge de ikke får trøbbel av vanlig melk. Uansett er den beste tørstedrikken vann.

Brød har jeg nettopp fått vite kan være gift for enkelte. Og at det kan framkalle tarmproblemer fordi det er ett eller annet protein som ikke er kompitabelt med vårt tarmsystem m Brød kan også være dødelig for folk med intoleranse mot mel. Og jeg skrev jo strengt tatt at de ikke burde få brød til alle dagens måltider

Om man sier at barna sine får fullkornspasta og fullkornsris blir man stempla som god forelder, det er ingen som tenker på at det automatisk blir mindre karber/blodsukkersvingninger, hehe.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat