Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-13, 22:06   #49
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Obsidaisi, her.

Takk for svar Ja, gresset er som oftest ikke grønnere på andre siden. Jeg går veldig matlei denne gangen merker jeg. Sist spiste jeg mye omelett og ost osv, men det virker liksom ikke denne gangen. Har vært redd forat jeg måtte telle kcal i tillegg, og det frister utrolig lite!!! Det var det som var så greit med ketolyse, jeg kunne holde meg til ting som ikke var karbohudrater i, og slapp tenke på å telle. Den første uken din, hva spiste du da? Jeg er klar for å gi jernet!

Jeg er å utrolig matlei, jeg får brekkningsfornemelser av tanken på avokado, å egg frister ikke. Det jeg gjør er å ikke tenke på maten så ofte, i begynnelsen var det hardt så da var det strengt! Egg og bacon hver morgen! Eller omelett. Omelett til lunsj. Å da holdte jeg meg mett til middag, hvor jeg og samboer har egen ukesmeny, kvelds var som regel ost. Å jeg er da aldri sulten! Det er lurt å ha en god del krydder, jeg pleier å bruke nesen når jeg lager mat, for å finne hva slags smak jeg vil ha. Nå går det mye på auto, å jeg spiser når jeg er sulten, da kan jeg fint bare ta litt ost, selv om jeg er lei det.
Denne gangen er jeg bedre forberedt, å skal lage en del variert småmat jeg kan spise, f.eks mysli er bra, med tyrkisk yoghurt blandet med kremfløte og soyayoghurt. Eller ruller med skinke og ost. Eller en proteinsmoothie, har bestilt proteinpulver fra iherb som jeg gleder meg til kommer!

Ellers får vi bare søke trøst og støtte her, min erfaring er at det uansett går mye bedre etter første uke, så jeg saler på og forbreder meg mentalt på helvetesuke med godt mot!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat