Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-05, 00:44   #10
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lise

Nå fikk jeg lest skikkelig gjennom det du skrev,- det er ikke lett å få med seg budskapet når du roper sånn...

Det er nok potetstivelse som synker til bunns ja, og poteten vil nok få en litt mindre BG når du skyller vekk den hvite stivelsen....
Det har også vist seg at stivelsen i poteten endrer seg når den har blitt kald etter å ha vært varmet opp slik at den er sunnere/har mindre GB etter den har vært kald,- og såvidt jeg forstår holder det seg slik ved oppvarming også..
Men det er likevel masse karber konsentrerrt i potet da,- så det er nok ikke så lurt med for mye...

Høres fornuftig ut.men kan du fortelle meg hva som er tilbake når potetstivelsen er borte,kunne faktisk vært interessant å forske litt på,mest for smakens skyld.
Jeg kjøpte en gang noe fra keto et eller annet hvor det faktisk smakte potemos når en blanda med blomkål. Det blir ikke helt det samme når en lager det selv,
Atkins potetmos er helt pyton,for den har jeg prøvd. Men lurer litt på om jeg skal ta på meg laboratoriefrakken å sjekke:-)
Selv om jeg bare sjekka maling den gang jeg hadde det som jobb:-)

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat