Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-11, 15:21   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Andrine Flemmen har testet lavkarbo med hard trening

Ære være Andrine for å teste selv hvordan det fungerer for henne. Når det er sagt synes jeg det er synd at hun har gått på troen om at lavkarbo må være ketose. Mark Sisson - som utviklet Primal Blueprint promoterer alt under 150g karbohydrater daglig som lavkarbo og sier at de fleste går ned når de er under 100g karbohydrater. (Såfremt de også følger resten av tesene - nr 1 er REN mat. Vi tror vel ikke at en diselbil går bra om vi putter smøreolje på tanken...? Eller at den motoren får et langt og lykkelig liv? Nok om det. ) Han sier iallfall at om man trener mye så kan man legge til 100g karbohydrater pr høyintensitetstime... Han er altså tidligere maratonløper. Jeg tipper at om Andrine hadde testet "trening på lavkarbo" i en slik setting så hadde resultatet blitt noe annet.

Uansett er det bra at hun har tatt med seg en av de positive sidene; stabilt blodsukker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat