Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-09, 14:46   #145
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Omelett til frokoster er jo kjempegodt, men er det ikke sånn at man ikke bør ha mer enn ca 2 egg pr uke??? Fordi egg kan øke kolesterolet?
Og hva meg bacon som jeg hører så mange snakke om her, er det ikke helt forferdelig for blodårene å spise så mye bacon?? Selvfølgelig pga transfett, men også alt det saltet??

Det er vel uenighet i dette, så kanskje man bare må bestemme seg for hva man personlig tror på? Det er så vanskelig dette..

Klem fra Susanne

Hmm, det jeg har lært meg er at transfett er margarin og sånt,plantefett som har blitt spesialherdet og ellers behandlet slik at det ikke er flytende i romtemp lenger. Det er dette som gjør at f. eks vita hjertegod ikke er bare en eske olje. Men transfett er jo ikke sunt da....
Egg inneholder kolesterol men de har etterhvert funnet ut at der ikke var noen sammenheng mellom inntak av kolesterol og mengde kolesterol i blodet likevel. Egg er faktisk en ganske næringsrik dings, og man kan godt spise mye er enn 2 pr uke...

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat