Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-11, 22:47   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg tenker en del på dette med å spise sundt! Som en måte å gå ned i vekt på.

Grovt brød, grove knekkebrød, masse frukt, salater og mager mat.

Dette er jo liksom de vedtatte reglene i samfunnet for hvordan gå ned i vekt (om man ikke går på lavkarbo da).

Funker dette? Å spise sundt? magert, masse fiber og fullkorn og masse frukt?

Har du ikke forsøkt det selv? Grete Roede er et fint eksempel på å spise såkalt "sunt". Jeg har prøvd ALLE de såkalte "sunne" måtene å spise på - men det fungerer ikke på en kropp som er så overfølsom på karbohydrater som min Joda, jeg gikk nok ned - men klarte ikke spise sånn til hverdags senere... altfor mange "no-no's".

Vi må nok innse at for en del folk så fungerer magert og såkalt sunt helt fint, dette er gjerne de som aldri har vært overvektige heller. Men for andre - sånne som meg - så innbefatter det å spise sunt å være sulten hele tiden, å fyse på noe konstant, og ikke minst et blodsukker som til tider falt så lavt at jeg ble aggressiv. Nå er jeg aldri sulten og har ingen problem med blodsukkeret - flere blodverdier har faktisk forbedret seg bare ved å endre kostholdet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat