Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-12, 22:54   #7
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

"Sosiale forskjeller viser seg også i kostholdet. De med lang utdanning og god økonomi spiser sunnere enn de med kort utdanning og dårlig økonomi.

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dette har mer med interesser å gjøre er jeg enig i. Kunnskap? Nja, tja, vi er vel alle utlevert med det vi har og jeg er ikke enig i at de med lavere utdanning eller dårligere økonomi bør ha mindre evner enn andre.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg tror ingen foreldre som forer ungene med pølse og makaroni, frossenpizza, Mr.Lee, etc. er klar over at ungene blir feilernært og faktisk underernærte, så kanskje det er noe i at mennesker med lav utdannelse og dårlig økonomi faktisk ikke vet bedre?

Har lest det før, og at høyere utdanning er korrelert med bedre helse. En begrunnelse har vært at personer med høyere utdanning generelt er mer åpne for å søke opp kunnskap, inkludert kosthold og helse. Dette er på gruppenivå, og det er selvsagt stor variasjon innen gruppene.

Tror det stemmer for en god del, men ikke alle. Brus og junk er veldig billig ift elgsteik med rørte tyttebær og brokkoli. Hvis en person ikke skjønner at en grandiosa er usunn selv om den har nøkkelhull, vel, da kan det hende at denne personen heller ikke har høyere utdanning, men hvem vet. (Omvendt stemmer det ikke, mange med lite utdanning som skjønner det fint, men så er det dette med gjennomsnitt og gruppenivå.)

Men det er vel også vist at folk med høyere utdanning lettere får god legebehandling når de trenger det, av litt ulike grunner? Iallfall diskutert.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat