Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-12, 09:28   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Fiskepinner, pølser og makaroni synes nå jeg er dyrt jeg da. En pølsepakke er jo grisedyr på vår Rema 1000 ihvertfall. Får bare 8-10 pølser og det holder til meg alene det. Dessuten er en pakke fiskepinner ca 1 middag for en person, kanskje 2 hvis den andre ikke er spesielt sulten.
2 pakker kjøttdeig, kremost, rømme, en squash, tomat, paprika en løk eller to samt litt ost blir jo en flott middag til 2 voksne-2 barn 2 dager på rad???

Men hvis du KUN hadde pølser uten noe annet tilbehør, ja da er det vel billigere antar jeg. Men hva med hurtigmat og pølse med brød etc fra den lokale bensinstasjonen? Inntrykk av at det går med en god del av slikt også, men det er ihvertfall grisedyrt. Mett blir man jo ikke heller

Da spiser du nok mere enn oss gitt. 8 pølser feks er mere enn nok til gubben og to av våre unger. Med grønnsaker og feks potetmos til.

Dessverre ER det slik at dårlig økonomi og billig og dårlig mat går hånd i hånd. Jeg kjøper ikke billige kjøttpølser og fiskepinner av andre grunner enn økonomi. Velger selvsagt mest mulig feks seiblokk til 20kr for 600g da, fremfor fiskepinnene. Men når det gjelder pasta, så får man 500g penne av durumhvete på rema til 3.50kr, dette er to middager til de 4 pastaspisende her i huset.. Det går MYE i frossen brokkoli til 9kr for en pose med 500g. Men man må hele tiden tenke for å klare å velge de billige alternativene. Jeg raider kjøttdiskene for kjøttdeig som blir satt ned, også kjøper jeg alle pakkene og fryser ned.
Den billige kyllingfileten som alle klager over pga den er sprøytet med vann ER billigere, trekker man fra vannet og regner kiloprisen, så er den billigere pr kg, så ja, det går med mye av den også, billigere mat.

Men selv om vi bruker både ren kylling og ren fisk, så ender vi opp med noe pølser osv. 16pølser koster drøyt 20kr på rema..

Det handler ikke om kunnskap, jeg anser meg selv som kunnskapsrik ang. mat. Men kunnskap og inntekt matcher ikke alltid dessverre.

Det sagt, våre unger spiser nok mye renere mat enn mange av de ungene her i grenda der foreldrene har dobbelt eller tredobbelt så mye inntekt som oss. I barnehagen er det opplest og vedtatt av de er en sunn barnehage, så de er nei til sukker og serverer tomatsuppe fra pose. De kan sannsynligvis ikke engang lage noe så busenkelt som hjemmelaget tomatsuppe. Vi er de eneste som har reagert på at ungene har vært servert tomatsuppe fra pose og falukorv som varmmat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat