Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-11, 03:16   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavkarbo eller ikke lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av hermanlizm, her.

Jeg har hørt mye forskjellig om lavkarbo at det er bra for fetforbrenningen og slikt, men også at man blir litt mer slapp?
For en måned siden sluttet å røyke, og er litt redd for å ende opp som mange som går opp i vekt etter at de sluttet...

Har et mål om å gå ned en god del i fettprosent og trener 3-4 ganger i uken både kondisjon og styrke og noen ganger også gerilja om morgenen.
Noen som har noen svar på dette?
Og gjerne komme med andre forslag til "slanking"

Har viljestyrken til å gjennomføre det meste!

Det er bare di første ukene en kan bli litt slapp og ukonsentrert, etter hvert kommer energien tilbake og blir hos noen bedre enn før. Lavkarbo er jo et vidt begrep alt fra o karber til 150. Treningen kan bli litt tyngre den første tiden med mindre karber, før kroppen venner seg til en annen forbrenning enn med et høyt karbo kosthold. Men etter noen uker går dette seg til også hos de fleste. Jeg må opp i ca 30 karber for å yte best på trening, ikke noe mye mindre enn det. Noen kan trene fint på bare 15 karber og være i ketose. Det er bare å prøve lavkarbo, det annbefales.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat