Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-11, 12:52   #1
knut1969
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 7
knut1969 er på en erverdig vei

Lavkarbo - lite fett, lite karber og mye proteiner

Hei dere

Etter 5 uker på lavkarbo er resultatet meget bra. Blodsukkeret er normalt (har diabetes) og har sluttet med medisiner. Vekten har gått ned 10 kg og formen er generelt bra.

Men for legen var det ikke bra nok.

Vi har tydeligvis misforstått helt. Vi trodde vi skulle spise lavkarbo, LCHF.. Altså lite karber og mye fett. Det er det vi har lest oss til. Så jeg har spist bacon, ost og ellers fettholdig mat. Og trodd dette har vært riktig.

Men, fett skal vi tydeligvis ikke ha..

Så nå er det nye ordre fra legen. Null karbo, MINST mulig fett og mest mulig proteiner.

Har jeg misforstått lavkarbo helt?

Jeg trodde jeg hadde kontroll. Nå er jeg usikker igjen. Fra å velge oster og andre produkter som var fetest mulig, blir det nå lettprodukter igjen.

I tillegg, vil frokosten nå bestå av eggehvite (plommen var visst ikke bra) og grønnsaker. Kjip overgang synes jeg..

Jeg ser for meg at jeg kommer til å bli sulten. Jeg har forstått det slik at ved å spise mye fett, holdes hungeren nede. Fettet er en energikilde som tar lenger tid å forbrenne enn karbohydrater. Men om jeg ikke skal spise fett, og ikke karbohydrater.. Hvordan vil proteiner holde sulten borte?

Jeg ser for meg at en frokost med et par eggehviter og litt lettost, vil gjøre meg raskt sulten igjen.

Jeg synes det er mye fokus på lite karbo og høyt fett. Er det andre som spiser lavkarbo med lite fett?

knut1969 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hflc Svar med sitat