Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-08, 09:43   #27
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Internett og virkelighet?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.


For det andre. Jeg er IKKKKKKE den samme personen HER som jeg er i RL! HER tør jeg utlevere mer, både på godt og vondt siden ingen kjenner meg... eller tror at ingen gjør det.. Så selv om kotyme og alt er ivaretatt er det jo ikke sikkert at personen MEG er den samme her og der.

Selv om man ikke bruker de samme sidene av seg selv på nett, så er det jo sider av seg selv en bruker. De er ikke mer eller mindre ekte selv om man ikke er den samme alle steder. Jeg for min del bruker helt andre deler av meg selv når jeg er sammen med min mor eller svigermor, enn når jeg er sammen med venninnene mine. Det betyr ikke at noen av de delene er mindre meg, eller mindre ekte. Jeg kan også nevne parallellen arbeid vs hjemme. Vi kan ikke bruke sider ved oss selv som ikke er der.


Opprinnelig lagt inn av Oban, her.

Men personen som startet den opprinnelige tråden, som avsporet i en brennhet diskusjon om bl.a. tabuord, hårsårhet og hvor vidt et internettforum er "det virkelige livet", ser ut til å ha blitt litt skremt fra å poste flere innlegg her :


Poenget mitt er at Jollers ved utilsiktet (tror jeg) å bruke et uheldig ord for å beskrive en holdning, fikk det til å eksplodere her. Ingen ble kalt for noe stygt. Og så tar det helt av her inne. Leser om nazister under krigen, og om at han hadde fått slått ut tennene om dette ble sagt til feil person "face to face".
Det er jo ikke det det er snakk om.

Jeg (og sikker heller ikke Jollers) har ikke til hensikt å fornærme eller støte noen. Men jeg står fortsatt på at reaksjonen i nevnte tilfelle tyder på at mange er i overkant hårsåre her inne.

At ikke alle er like skriveføre, kan også føre til at noen bruker et mer "muntlig språk", noe som gjerne kan virke mer direkte enn det er ment.

Selvfølgelig skal ikke folk få skrive hva de vil på et slikt forum, men jeg synes det bør være en viss takhøyde - iallefall nok til å få plass til Jollers innlegg som startet det hele.

Jeg vil begynne med å svare deg med å qoute det Jollers skrev i den andre tråden:

Opprinnelig lagt inn av Jollers i den andre tråden

Føler ikke at jeg passer inn helt her på lavkarbo jeg, forde jeg ikke er nazi på karbotellingen feks.

I den ytringen er det implisitt at "alle andre på forumet" er nazi på tellingen. Hvorfor ellers skulle ikke han føle at han passet inn? (Jeg mener altså ikke å "gå til angrep" på jollers her, men å svare på det Oban skrev. Jeg ser at det helt sikkert ikke var noe stygt ment av Jollers. Men det at det ikke er vondt ment betyr ikke at man må la ting passere. Ord kan såre like mye selv om ytreren ikke mener det vondt, - det var en generell ytring.)

Yttringsfrihet og takhøyde går begge veier. Når man ønsker å si det man vil, og når man ønsker å svare, selv om man ikke liker det noen sier, og selv om man ikke liker svarene en får. Det er ingen som nekter noen å si/antyde/implisere at brukerne her er nazi, men man må da regne med at folk som reagerer svarer også, for det er det heller ingen som nekter noen.

Noen ganger sporer tråder av, og jeg synes det ble veldig bra fikset med at noen startet en ny diskusjon her.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 29-02-08 kl 10:16.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat