Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-08, 10:23   #29
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Internett og virkelighet?

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Det er vel å dra det litt langt.. Hvis ungene mine gjør noe dumt, (som f.eks når minstemann kastet fjernkontrollen i veggen så den ble ødelagt i et raserianfall), kan jeg si til dem at det var dumt gjort, men jeg sier aldri at de er dumme. Det Jollers skrev var at handlingen var nazi, ikke menneskene bak..

Men når det er sagt har jeg full forståelse for at noen kan reagere på ordet, og da er det vel ikke så vanskelig å ta hensyn til det..??

Det skulle stå "nazi på tellingen". Har rettet det opp nå, takk for presiseringen.

Jeg er som deg veldig opptatt av at man må skille på handling og person. Man kan si til folk at "det der var dumt sagt", men det er derimot ikke ok å si "så dum du er", for da stempler man personen og ikke handlingen. Men konklusjonen blir den samme i dette tilfellet: Det er dumt å si at andre har en nazi oppførsel når man er dedikert og gjør ting på riktig måte. Hadde folk blitt skikkelig fanatiske og krevd at alle rundt dem måtte gjøre som dem, og oppførselen deres hadde gått ut over relasjonene til venner, til ektefelle, dårlig oppførsel ovenfor barna sine og jobben sto i fare for å ryke osv. Da hadde det selvsagt vært på sin plass å gi en slik tilbakemelding, selv om en kanskje da også ville kommet lengre med å bruke litt andre ord. Men slik vil hvertfall ikke jeg si at den gjengse LK-medlem er.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat