Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-10, 22:15   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: "Kur" for diabetes

Veldig interessant, og hyggelig å lese om dine erfaringer!

For noen få år siden foreslo jeg for en venn av meg med diabetes 1 å prøve lavkarbokosthold. Det var mer et innspill til diskusjon enn et forslag egentlig, da jeg er svært ydmyk (det hender faktisk) til folks erfaringer med egen sykdom. Man har jo lært seg å leve med en sykdom som krever mye tilpasning.

Min venn har i perioder vært "forsøkskanin" for Novo Nordisk, som er verdens ledende insulinprodusent. Han har vært med på tidlig utprøving av nye insulinvarianter, og hatt et nært samarbeid med Novo Nordisks forsknings- og utviklingsavdeling.

På bakgrunn av sin kunnskap om egen sykdom, slo han fast at det ville være praktisk talt umulig å dosere insulin riktig hvis man spiste lite karbohydrater.

Derfor er det veldig interessant å lese om dine erfaringer som er stikk motsatt av læreboken!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat