Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-10, 23:36   #49
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Kakao med kokosmelk

Har tilbakemelding allerede jeg! Puddingene stivnet fortere enn forventet, så nå ligger den i magen i stedet for å stå i kjøleskapet. Mamma fikk også, for hun er skikkelig sjokoholiker og ville gjerne ha, men sa selvfølgelig at jeg skulle ta det selv...

Men, så var det tilbakemeldinga da:

Den var god, og med en boks kokosmelke (400 ml) får man to porsjoner med sjokoladepudding. Jeg brukte ti plater gelatin, men de ble litt vel stive, så neste gang skal jeg prøve åtte. Kakaosmaken var også litt mild, så jeg tror at en dæsj kaffe og evt. en spiseskje kakao ekstra må til. Brukte cirka to ss sukrin som søtning, men om man skal ha noe mer søtning enn det tror jeg man heller burde bruke Splenda (eneste andre søtningsstoffet jeg bruker), for jeg har brukt mye sukrin (3-4 ss) i kakaoen før, og da får man den bitre ettersmaken.

Dagens oppskrift:
En boks kokosmelk
8 gram kakao
2 ss sukrin
10 plater gelatin

Forslag for neste forsøk:
En boks kokosmelk
9 gram kakao
Evt en dæsj kaffe (kan sikkert være ganske sterk)
2 ss sukrin, evt. 3 ss Splenda
8 plater gelatin

NB! Ved bruk av Splenda må man også ta hensyn til karbohydrater!

Om noen andre vil prøve dette så hadde det vært fint med tilbakemeldinger - er jo greit om man har forskjellige varianter. Jeg, for eksempel, vil ha en lettvint variant, mens andre gjerne vil ha i fløte, osv osv osv...

Er ihvertfall god og mettende på en fredagskveld!

Edit: Synes forøvrig at denne burde døpes sjokokokopudding!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat