Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-12, 19:10   #34
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: "Lavkarbodiett er ikke bra for barna" Aftenposten

Imse, jeg har mine to yngste som er ekstremt kresne slik at om mellomste spiser en wienerpølse eller yngste spiser en pannekake proppfull av egg så er det noe som gjør at jeg vet at de i det minste fikk i seg litt protein og eller fett det måltidet. Skulle gjerne vært der du er med din jente Nellie. Det er utrolig frustrerende med barn som ikke engang vil smake med mindre det lukter søtt eller raske karber lang vei. Man svelger etterhvert noen kameler. Jeg nærmest fnyste når en slektning sa at de ga barna melk med oboy så de i det minste fikk i seg melk. Veel nok en kamel noen år senere. Det er ikke snakk om minste motstands vei hele tiden. Men hva gjør du når ikke en gang en saftig dyr bestikkelse gjør at mellomstepoden knapt nok er villig eller i stand til å spise en liten teskje med laks. Han prøvde tappert en gang etter enorm oppmuntring og mange nestenoppkast. En gang prøvde vi i desperasjon å nekte han annen mat med mindre han spiste en mikroskopisk bit av MAT. Neste morgen, ja det gikk et halvt døgn, så slo magen seg vrang og han kastet opp. Ja da hjelper det ikke å lese at folk sier de tvinger ikke barna, men de må smake før de sier de ikke liker noe. For oss ville det grenset til barnemishandling å gjennomføre et sånt regime Vi er generelt imot belønningssystemer og bruker de aldri systematisk. Men vi faller for fristelsen sporadisk.. Vi har ingen diagnose her og føler ikke at det er aktuelt heller. Så er det eldste. Hadde alle mine tre barn vært som han i matveien ville jeg hatt tre barn med moderat karboinntak så lett som bare det. Men slik ble det ikke. Og jeg hadde ikke vært redd for å gi barna et karboredusert kosthold om jeg hadde fått det til. For ordens skyld - mannen spiser proteiner og fett, men også poteter, pasta og ris osv så det gjør ikke saken veldig mye lettere. Det betyr at de mindre sunne alternativene som regel er tilgjengelige.
Det er vel neppe noen tilfeldighet at det er de to yngste som er mest eksplosive av de tre barna våre. Regner med at ikke så mange her på forumet lar seg overraske.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat